Skoč na obsah Skoč na menu
Hore

Agentúra Tempo - semináre, školenia, prednášky, kurzy – dane, účtovníctvo, mzdy, dph

Vyhľadávanie školenia
BratislavaKošice

Strategický manažment ( 5 modulov )

CIEĽ:

  • Cieľom kurzu je poskytnúť manažérom, ktorí prichádzajú dennodenne do styku s internými i externými partnermi a klientmi, súbor teoretických a praktických informácií z oblasti strategického riadenia, ktoré im umožnia zvýšiť efektívnosť a správnosť rozhodovania v oblasti strategických i operatívnych záležitostí firmy.

OBSAHOVÉ ZAMERANIE:

  1. Strategický manažment
    • stratégia, strategický manažment a plánovanie
    • vízia, misia a strategické ciele firmy
    • SWOT analýza:
    • situačná analýza prostredia – príležitosti a ohrozenia
    • situačná analýza firmy – silné a slabé stránky
    • kritické faktory úspechu firmy
    • 5 Porterových síl, hodnotenie postavenia a stability firmy
    • riadenie orientované na zákazníka
    • zabezpečenie súladu pri projektovaní dielčích i celkovej firemnej stratégie
    • implementácia stratégie
    • strategická kontrola
    • strategické rozhodovanie v obtiažnych situáciách
    • zvyšovanie efektívnosti a kvality procesov tvorby a implementácie strategických rozhodnutí
  2. Stratégia marketingu a predaja
    • význam strategického marketingu pre konkurencieschopnosť firmy
    • marketingový mix (Kotlerove 4P – produkty a ich ceny, trhy, predaj a jeho podpora)
    • princípy tvorby marketingového plánu (projektový prístup)
    • interní a externí zákazníci
    • význam lojality, piliere budovania lojality zákazníkov
    • zručnosti potrebné pre efektívny zber informácií o zákazníkoch
    • informačný systém o zákazníkoch a výrobkoch
    • zvyšovanie efektívnosti a kvality procesov marketingu a predaja
  3. Riadenie ľudských zdrojov v čase zmien
    • personálna stratégia ako súčasť firemnej stratégie
    • personálne politiky
    • deľba základných činností vo firme, organizačný poriadok firmy
    • plánovanie personálu, tvorba nových pracovných profilov
    • zvyšovanie efektívnosti a kvality procesov RĽZ vo firme
  4. Finančný manažment pre vrcholových manažérov firmy
    • význam a úlohy finančného manažmentu vo firme
    • základné pojmy účtovníctva
    • rozpočtovanie, finančné plánovanie
    • súvaha a výsledovka
    • pracovný kapitál firmy
    • dlhodobé a krátkodobé financovanie firmy
    • efektívne sledovanie a riadenie cash-flow firmy
    • likvidita a možnosti jej zabezpečenia
    • využitie leasingu k regulácii cash-flow firmy
    • efektívne vyjednávanie s bankami
    • manažment pohľadávok
    • hodnotenie efektívnosti projektov a investícií
    • monitoring a hodnotenie finančných ukazovateľov
    • informácie potrebné pre kvalitné výkazníctvo a rozhodovanie; ich zabezpečenie od jednotlivých útvarov firmy
    • manažérsky informačný systém pre podporu rozhodovania
    • finančná analýza firmy
    • možnosti zvyšovania ziskovosti finančných operácií podniku
    • zvyšovanie efektívnosti a kvality operatívneho manažérskeho rozhodovania v obtiažnej finančnej situácii
  5. Manažment zmien – podporný nástroj implementácie stratégie
    • rôzne zmeny vo firme a ich príčiny
    • rozpoznanie potreby zmeny
    • analýza situácie, diagnostika príčin problémov
    • faktory pôsobiace pre a proti zmene, analýza silových polí
    • príčiny odporu voči zmene a ich prekonanie
    • definovanie cieľového stavu
    • plánovanie konkrétnych krokov pre dosiahnutie zmeny – akčný plán zmeny
    • riadenie implementácie zmeny
    • zmrazenie nového – žiadaného stavu
    • úlohy manažérov a zamestnancov pri riadenej zmene
    • učenie sa zmene

FORMY A METÓDY:

  • Dynamická práca so skupinou a jednotlivcom na princípe osobného zážitku
  • Metódy podporujúce aktívne správanie a tvorivé myslenie: hranie rolí, brainstorming, skupinová diskusia
  • Tréning manažérskych zručností
  • Modelové situácie
  • Videovýcvik s analýzou (rozbor záznamu z vlastného vystúpenia v modelovej situácii)
  • Manažérske hry
  • Sebadiagnostika
  • Prípadové štúdie
  • Prednáška
  • Konzultácie
  • Riešenie konkrétnych problémov manažérov
  • Spätné väzby účastníkov a trénera

ROZSAH:

  • dohodou

PRACOVNÝ MATERIÁL:

  • Každý účastník dostane pracovný zošit k témam tréningu